26.3.08

Kött!

Något av det bästa med att vara hos familjen är att man kan äta hur mycket gott som helst utan att betala ett öre. I Brighton är (taco)köttfärs och lite kyckling då och då det enda kött jag får i mig (det är dyrt och jag är snål), så varje gång jag kommer hem fullkomligt trycker jag i mig allt kött jag kommer över - lax, biffar, kyckling, you name it. Idag var jag ensam hemma och kände att det var dags att slå på stort, fyra lövbiffar blev det! Fick äta tillbehöret på en annan tallrik haha. Imorgon drar jag tillbaka till Brighton vid fyratiden (fick en svinbillig flygbiljett som landar normal tid, på gatwick! har aldrig hänt). Kommer vara tvungen att hänga på Arlanda i tre timmar men något ska väl sysselsätta mig med, kan juu läsa någon av de 7-10 st Se och Hör jag har med mig haha, bra att ha en farmor som gillar skvallertidningar. Idag har varit en ganska behaglig dag. Fick gå upp okristligt tidigt för att åka till frissan men det var nog lika bra. "Jag vill bara toppa, klipp av det som är slitet" sa jag, och som väntat, eftersom jag har världens torraste och mest slitna hår, resulterade det hela i att jag nu har kortare hår än på flera år. Passar verkligen verkligen inte i axellångt. När jag kom hem hade jag äntligen fått brev från Umeå med lite dokument, så nu har jag kunnat skicka iväg två av tre masteransökningar vilket var något av ett mål med min Sverigevistelse, bra bra. Kände dock att jag inte hann plugga men borde utnyttja den för min C-uppsats så perfekta boken jag lånat, och fick den briljanta idén att scanna in skiten istället. Scannade kanske 35 uppslag och fixade ihop allt i en powerpoint, som jag nu har på USB, lätt som en plätt! På kvällen följde jag av en impuls med Sofia på Aerobics i min gamla gympasal (som luktar precis likadant), det var jättekul! Gick på antingen aerobics eller renodlad dans från att jag var kanske nio (när började vi med jazzdans och teendance och sånt Regina? har minnesförlust) tills jag slutade gymnasiet (med ett två-årsstopp för innebandy någonstans i mitten), och kan verkligen verkligen sakna dansen ibland. Inte för att jag är någon naturbegåvning direkt men jag saknar kicken man får när man känner att allt sitter och man dansar i en stor grupp som är helt koordinerad. F ö kommer Let's Dance-Tobias (som nu tydligen ska vara med i So you think you can dance?) och Floorfiller-Tobias-eller-vad-han-nu-heter (som, upptäckte jag idag, också ska vara med där) från samma dansskola som jag dansat på, så vet ni det. Är ju pinsamt otränad för tillfället men det gick bra ändå, speciellt eftersom jag är rätt säker på att även instruktören gått på min gamla dansskola, hon blandade in massa danssteg jag redan kan. När jag gick ut därifrån var jag helt inspirerad och tänkte att NU ska jag börja motionera och powerwalka längs med stranden och bla bla, får se om det håller i sig. När jag kom hem blev det pizza och kycklingrulle så mina matvanor tänker jag inte ändra på än iaf. Jaja, klockan är 02.18 och jag ska upp halv åtta, God Natt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. jag åt också lövbiff idag =) Men jag orkade knappt 1! nej, usch vad dålig man är på att få i sig tillräckligt me kött, det är ju sjukt dyrt. Jag äter också alltid massa kött när jag är hemma =) Men försöker få in mig mycke proteiner på annat sätt, såsom keso och ägg, för träningens skull...

ja du, bra fråga. Jag har faktiskt ingen aning om när vi dansade jazzdans, teendance, hiphop, you name it...??? Tror jag var 10 när jag gick en sväng på lenas dansstudio första gången iaf.. men kanske när vi va 8-9 och 11-12? När började vi me innebandyn då? Första innebandynatten i 7:an så hade vi inte börjat spela va?

Anonym sa...

Haha, får mig att tänka på våra spanska pizzor med en massa kött på. GI-diet med en massa proteiner är alltså inget för dig?

Du får lägga upp bild på nya frisyren och låta oss andra bedöma om du passar i axellångt eller inte :)

Nä, dags att plugga vidare... Ha det så trevligt på alla dina resor nu framöver, hoppas att du hinner blogga lite också.