3.3.08

Måndag

Jag måste börja bli mer effektiv på mina hemmakvällar. Varje dag är det samma sak (om jag inte går ut): Jag kommer hem, tänker att jag ska göra mat men kolla internet först, tänker att jag ska städa. Jag går upp, sätter på datorn och fastnar där tills elvatiden då jag till slut äter. Sedan går jag och lägger mig. Nu är iaf kl bara 21 så målet är att hinna städa lite. Dagen har varit händelselös men produktiv - litteraturföreläsning (med någon vithårig professor som babblar så snabbt att man inte hinner anteckna, bra att det inte alltid är samma), "franskalektion" (dvs sitta på ett campuscafé och babbla om lite allt möjligt på franska i en timme, men det känns bra för min fallande språknivå och allmänna kulturkunskap eftersom vi diskuterar film, litteratur, resor och annat, han har nog gett upp när det gäller att prata med mig om politik), sedan fyra timmar i biblioteket som jag ägnat åt att sitta och markera engelska ord (kul) samt räkna ord (tråkigt, men det känns som min statistik kommer bli mycket snyggare och mer imponerande om jag har exakta siffror) i massa artiklar ur svenska Glamours februarinummer. Herregud vad jag missbrukar parenteser.

5 kommentarer:

Andreas sa...

Paranteser går ej att missbruka (men utropstecken däremot, brrr....)

Linda sa...

Missbruka inte stavningsnormer Andreas, parEntes s'il te plaît!

Andreas sa...

Je suis ön towerr le Eiffell sans-culott!

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.