1.3.08

Bra Sverige!

Av det jag lyckades se på vår faktiskt ganska snabba snyltanslutning så gick mina två favoriter vidare (hann inte se Strömstedts låt men den verkade ju också bra, synd)! Charlotte Nilsson var ju absolut bäst tycker jag, fast versen var lite seg. Den där jag-är-glad-låten var ju skit. Calaisa såg jag inte hela men de verkade tråkiga. Vad tycker ni? Vet inte om jag tycker Charlotte är bättre än BWO dock. Om någon lyckas ladda ner "Hero" får ni gärna maila den till mig! Bilden snodde jag f ö av expressen.se, det är säkert förbjudet men känns inte som någon kommer upptäcka den direkt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har nu stämt dig och du kommer att få ruttna i vår specialschlagercell.

Anonym sa...

HAHA, vilken rolig kommentar ovan! Varför kommer jag aldrig på såna roliga kommentarer? :)

Det jag tänkte säga var att du missade inget, Strömstedts låt var tråkig! Var nog rentav sämst av alla igår.. Jag hejade också på Charlotte och Linda. Charlotte kan nog ta hem hela tjottabalongen, riktigt bra låt!

Anonym sa...

Jo, "Hero" måste nog vara finalens bästa låt! Calaisa var megatråkiga, när snabbreprisen kom hade jag redan glömt att jag sett deras bidrag. Idol-Sibel hade en hopplöst osmickrande klänning som fick henne att se ut som en 10-årig liten flicka, det hjälpte inte att den var designad av Lars Wallin. Vad Nordman har att göra i schlagersammanhang förstår jag inte alls...

När åker du tillbaks till Brighton igen då? Det är viktigt att jag får veta det snart, så jag kan hinna byta arbetstider och boka tågbiljett om det skulle behövas. Jag är som sagt hemma 19-25 mars, så det skulle ju vara supersmidigt om du också var kvar då.

Anonym sa...

Jag vågar nog sätta min högra hand på att Charlotte vinner hela alltihopa!