12.3.08

Tisdag

Idag har inte internet fungerat alls, förutom nu när jag borde lägga mig såklart. Det har iaf varit en extremt effektiv dag. Åkte till biblioteket och pluggade ett tag (fick inte gjort så mycket vettigt, men det kändes bra att vara där), och efter några timmar blev det istället en shoppingrunda på stan med Sandra L. Vi lyckades bränna £29 respektive drygt £30 på Primark, ganska bra gjort. För er som inte vet är Primark en lågpriskedja med Ullaredsbilliga saker, det finns mycket skit men letar man går det att hitta bra saker (ballerinaskor! Har kanske fem par därifrån för någon femtiolapp styck). Gillar dessutom att affärerna är fräscha, till skillnad från i stort sett alla andra lågprisställen. För mina 29 pund fick jag en t-shirt, ett par skor, en glittermascara (jaja), två väskor, fyra fempack trosor (älskar dem och köper upp mig inför framtiden nu när jag ska hem till Sverige), en sådan där varmvattenflaska man ska ha på magen om man har mensvärk eller annat, en plånbok och två par svarta tights, och säkert något mer jag glömt. Hann även med att köpa ett partylinne på H&M. Det var så längesedan jag brände pengar nu så jag förtjänar det. När jag kom hem började jag inse att jag faktiskt åker på fredag och borde utnyttja tiden, så jag har bäddat rent, städat fönstret med tops (det har aldrig varit så rent), tvättat, bokat tågbiljett från Stockholm och i stort sett packat klart! Jag har t o m packat det jag ska ha med mig till campus imorgon, är riktigt stolt över mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glittermascara! Jag har två :)

Anonym sa...

Ojojoj! Galet mycket grejor du fick för pengarna. Till och med bättre än ullared ju =) Du får gärna kika förbi hos mig i örebro om du har tid när du kommer hem.. kram