6.3.08

Torsdag

Jag är extremt trött i huvudet och har tråkigt. Dagen har varit packad men händelselös. Har hunnit med möte med min handledare, föreläsning, svenskalektion och seminarium. Nu måste jag plugga litteratur, orkar inte. Vill gå ut och dansa, saknar torsdagar på Casablanca (när jag nostalgiskt tänker tillbaka på A-kursen känns som att vi var där jämt, men det kanske bara var i slutet... var nog upptagen med pubquiz tills Barbara åkte hem... bla bla ska sluta prata om saker som ca fyra pers har koll på). Ska nog städa lite, läste i studenttidningen häromveckan att "as we all know, it is impossible to study unless your house is clean". Någon i min spanskaklass i Umeå som jobbade på ICA sa att försäljningen av städprodukter alltid gick upp i tentatider, lustigt. Mamma vill veta jag önskar mig i födelsedagspresent och jag har absolut ingen aning. Någon som vet någon bra bok, film eller annan pryl man borde äga?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha... Du borde äga en bok som heter "Texter". Den fick jag när jag fyllde. Är på sådär ca 1500 s. med samlade verk från antiken till strindberg =) Mycket trevlig läsning. Nej, men jag tror att den kan vara bra att ha som lärare sen iaf!