29.3.08

Schlager i Brighton

Håller på och sminkar iordning mig inför utgång med housematsen som sitter i köket och sjunger rock. Är trött efter jobbet och egentligen inte alls på partyhumör, men det är emot mina principer att banga och jag får väl åka hem tidigt om det blir segt. Något mycket skumt har inträffat idag. Vanligtvis har jag kanske 25-30 bloggbesökare om dagen, varav jag gissar ett antal är samma som kollar flera gånger. Men inte idag inte, idag har 95 pers kollat på min blogg, och det riktigt konstiga är att nästan samtliga har sökt på "take me home" (har något inlägg med titeln "take me home, coutnry roads)! Det är från olika ställen men vid i stort sett samma tid på dagen, fattar nada. De lär ju inte hittat vad de nu var ute efter på min blogg iaf. Annars har jag jobbat åtta timmar vilket gränsade till olidligt eftersom jag hade sjukt ont i magen och 90% av musiken var jobbig dunka-dunka. Det positiva var att de 10% som var bra var... just det, svensk schlager! Måste ge cred till han på jobbet som fixar skivorna (britt), en vecka efter schlagerfinalen har han fixat i stort sett samtliga av låtarna som var på engelska. Idag kunde man på Sports World i Brighton höra BWO, Charlotte Perelli, Ola, Amy Diamond, Sanna Nielsen, Rongedahl, Velvet, Sibel och troligtvis några fler som jag inte kunde identifiera då jag inte sett alla delfinaler. En av mina jobbarkompisar började gå och digga och vifta med händerna meddelade att "man måste dansa!". "Vet du vad detta är?" frågade jag, han blev lite paff när jag sa att det var nästan samtliga bidrag från svenska uttagningen till Eurovision haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att de spelar så mkt svensk musik! Undrar hur han hittar allt.. kanske är ihop med en svenska? England brukar ju ge ganska bra poäng till Sverige i eurovision har jag för mig så de brukar ju tycka om vår musik. Skumt med alla besökarna =)

Anonym sa...

hallå linda!
jag ska jobba på disney.. är lite nyfiken på det mesta...
om du har lust att berätta lite om din tid där kan du ju adda min msn, peter.kneiszl@hotmail.com

MVH Peter