7.3.08

Litterar konkurrens

Sitter i IT-byggnaden och alla kan se att jag bara facebookar och bloggar, kanns dumt. Har precis haft litteraturseminarium och upptackte helt plotsligt att det faktiskt var ganska kul! Vi haller pa med lite modernare saker nu och jag kanner att jag hanger med lite battre. Idag blev vi tilldelade en dikt att gora en close reading av, med fokus pa punktuation(?), meningsbyggnad, ton och liknande. Mitt omrade med andra ord. Oste ur mig massa bra saker under gruppdiskussionen men sedan nar vi skulle sammanfatta infor de andra borjar en jakla biatch i min grupp att babbla direkt och upprepar nastan ord for ord precis det jag sagt! Satt och kokade och forsokte komma pa nagot satt att inflika ”ja, som jag sa nar vi diskuterade sa....”, men hon hade ju redan sagt allt vettigt sa na, inget att tillagga och jag fick inte imponera pa sota lararen den har gangen heller. Han horde iaf nar jag sa att dikten rent grafiskt var utformad som en vag, alltid nagot. Eftersom jag men inga andra ska betygsattas pa seminariedeltagande sa ar det ju extra viktigt for mig att saga vettiga saker, plus att det personligen kanns som att jag ska kunna mer an alla 18-19-aringar i gruppen. Att lararen borde vara 2-3 ar aldre an mig gor ju inte saken battre. Na, nu ska jag upp till kontoret och lamna in lite grejer, sedan blir det plugg i bibblan och japanskalektion.

Inga kommentarer: