17.3.08

TV!

En av fördelarna med att vara hemma är att jag har tillgång till (ny, stor, HD) TV! Det sägs ofta att brittisk TV med BBC i spetsen är bäst i världen, men min inte speciellt objektiva åsikt är det inte är så självklart. I somras när jag bodde hos Veronica (som jobbade i stort sett dygnet runt) en månad i Brighton hade jag väldigt bra koll på tablåerna. Är inte alls kräsen men det fanns knappt aldrig något jag ville se, inget som helst mellanting mellan trashiga dokusåpor (som jag brukar gilla, men engelska Big Brother t ex var helt händelselöst)och bråddjupa trista program om ekonomi, skotska fårfarmare med problem, o s v. Kanske var det för att det var sommar och ingen tittade, jag vet inte. Brukade se på University Challenge och amerikanska långfilmer i stil med Tre män och en baby. Därför blir jag väldigt glad när jag nu läser de svenska TV-tablåerna (jag befinner mig i Askersund, titta på TV is the shit), det finns så mycket bra! Har nu ikväll sett någon dokumentär om Tijuana i Mexiko (feat. heta Gabriel García Bernal), 100 Höjdare i USA och en halv dokumentär om paret Clinton. Härnäst blir det något som heter Korrespondenterna på SVT, som följs av Zapp Europa som tydligen ska innehålla ett urval av Europas bästa TV-reportage. Överdosering javisst, men jag har inte tittat på TV alls sedan 2 januari så det är berättigat. Imorgon börjar dessutom konståknings-VM! Älskar att titta på det av någon anledning jag inte förstår själv. Är det något mer jag borde kolla på nu när jag kan?

Inga kommentarer: