24.3.08

Blekfisar

Tydligen fastnade vi på vimmelbild i lördags (jag kör på titta-åt-sidan-tricket för att inte blunda på två bilder i rad). När jag kollar på övriga bilder tror jag mycket väl att vi kan ha varit blekast på stället. Några människor är verkligen orangea (oranga? Hjälp.), förstår inte hur man inte kan märka att brun utan sol-användandet gått en aning överstyr. Jag brukar själv kasta mig ut när de första solstrålarna tittar fram, men att mitt i vintern, i Sverige, vara orangebrun är varken naturligt eller snyggt. Inte ens spanjorerna är bruna i januari (de går i täckjackor då även om det är 20 grader och sol, som vi redan konstaterat). Pratade med någon amerikan en gång i Australien som sa att alla svenskar var så snygga och hade "such lovely, tanned skin colour"... jaja. Idag har varit ytterligare en oproduktiv dag. Har som vanligt vaknat alldeles för sent och inte pluggat. Kvällen spenderades med Carro och Sofia, vi spelade sällskapsspel (kan varmt rekommendera Jeopardy! Tydligen kan jag gissa citat ut "Det sjunde inseglet" utan att ha sett den, är lite stolt) och åt scones, så nu vet ni det. God Natt! UPPDATERING: Hittade några typexempel på vad jag menar, kolla här eller här och förundras.

1 kommentar:

Anonym sa...

Säker på att inte jag var blekare? =) Hehe.. snygga bilder du länkade till! Fick björnstugan godkänt då?