17.3.08

Heathrow

Missade att lägga upp den här bilden på ett i stort sett folktomt, lugnt och harmoniskt Heathrow häromdagen. När jag denna gång flög hem från London var det nog första gången i mitt liv jag fritt och lugnt kunde tralla omkring med det lätta (hade ju knölat i de andra 28,5 kilona i resväskan) handbagaget i näven utan att behöva springa eller anstränga mig. Givetvis var ju klockan runt sex på morgonen och i stort sett allt var stängt, men hann iaf roffa åt mig lite godis, ett nummer av Hello med Ulrika Jonsson i bröllopsklänning på framsidan, samt ett meal deal med sushi på Boots. Heathrow och Gatwick ska f ö ha mycket cred för att man kan köpa mat till vettiga priser (samma som i städerna för de flesta kedjor), istället för att slänga ut 100 kr på en sladdrig macka och 25 cl äcklig juice som på de flesta andra flygplatser jag besökt. Eftersom jag alltid packar det sista i sista stund hinner jag aldrig äta innan och är alltid hungrig när jag ska flyga. Brukar av snålhet och trots strunta i att äta flygplats- eller flygplansmat vilket alltid resulterar i att jag landar trött och grinig i det nya landet, men inte på flyg från England icke! Nu ska jag fylla i 15 sidors ansökningshandlingar.

Inga kommentarer: