6.3.08

Onsdag

Jaha, har nyss suttit i 40 minuter och skrivit världens längsta blogginlägg. Precis när jag tryckt på "publicera" kommer jag på att helvete, nu har jag inte kopierat (gör alltid det eftersom internet är lite osäkert). Markerar texten och milisekunden innan jag klickar på "kopiera" kommer jag till nästa sida och blir informerad om att det är något fel på blogger. Finns det något mer störande? Trött är jag också men ändå sitter jag här och försöker hitta insiderinfo om min drömmaster inför hösten. Hittar bara massa ointressanta bloggar på olika språk vilket är oerhört frustrerande eftersom jag vet att jag är jäääkligt vass på att hitta information om allt och alla på nätet. Så är det. Det blev ingen The Queen idag. Malin hade läst fel, den visas nästa onsdag istället. Däremot upptäckte vi att de visade en annan film i den salen. Tog förgivet att den nyss startat och smög in bakvägen och satte oss. Några minuter senare insåg jag att den nog hållt på ett tag. Hade först någon teori om att det var Oscarsvinnaren No Country for Old Men, vet inte vad jag fick det ifrån. Sedan dök George Clooney och Mark Wahlberg upp, vad som verkade vara en seriös krigsfilm började uppvisa komiska inslag och jag fattade nada. Nu har jag kollat imdb.com så jag vet att det var Three Kings från 1999 vi såg, eller såg hälften av närmare bestämt, den tog slut mindre än en timme efter vår ankomst. Folk lär ju tyckt att vi var skumma som kom i mitten. Jag vet fortfarande inte vad det var vi smög in på egentligen, några satt med anteckningsblock och det verkade inte vara någon allmän filmvisning som den för The Queen nästa onsdag. Kanske en filmvisning för American Studies, Politics eller något. Övriga dagen har ägnats åt en lång fika, en rätt kort sejour i biblioteket där jag mest producerat skitgrejer, samt ett pubbesök med tre housemates. Vi drog hem innan tio, tydligen är det bara jag som klarar mig utmärkt med mindre än åtta timmars sömn. Nu ska jag kolla vidare på internet. Det är livsfarligt att börja researcha inför framtiden innan man ska sova. Har iaf kommit fram till att jag ska söka Eurocultureutbildningen i minst ett land till, det är inte för sent. Killen som lär mig franska genom språkklubben har f ö delat lägenhet i Strasbourg med någon som läser det programmet, tar det som ett tecken. Måste även ha en bra backupplan om mitt förstahandsval skiter sig. Lärarplanerna har jag i stort sett lagt ner. Läste f ö igår att enligt högskolverkets nya rapport är det "balans" på samhällsvetare (vilket jag antar att det jag vill läsa kvalar in i), och "överskott" på gymnasielärare i allmänna ämnen. "Behovet av exempelvis kvalificerade översättare kommer att vara fortsatt stort", sådeså! Tar det som andrahandsval tror jag. Jag kommer vara ett nervöst vrak i sommar när intagningsresultaten kommer. Har inte brytt mig så mycket hittills men den här gången känns det som att beskedet blir ganska avgörande för hur min framtid kommer te sig. Nu börjar detta inlägg spåra ur totalt så jag säger God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagstripp till Stockholm låter ju mkt trevligt! Måndagen bör ju passa bra till det. Vi får diskutera vidare när det närmar sig ankomst.

(fy vad sugen jag blev på nachostallrik förresten! Gjorde du den goda själv, eller åt du ute?)