29.2.08

Ka-tching!

Detta ar ett inlagg helt irrelevant for alla som inte tillhor min narmsta vankrets och familj, men asch: Efter ett seminarium dar jag minsann tror att jag till slut har adragit mig lite respekt (veckans 1800-talsdikt Goblin Market handlar om systerskap, feminism, kapitalism, sex, valdtakt och massa annat aktuellt och ar valdigt mycket enklare att analysera an massa mossa fran 1700-talet om skog och natur) har jag nu gjort arets resklipp! Har faktiskt aldrig flugit med Ryanair innan men nu ar det dags att slumma lite! Har tre timmar att fordriva innan min japanskalektion och kollade Ryanair-sidan, som visade sig innehalla mangder med resor for 1 pence (ca 13 ore)fram till kl 17 idag! Inklusive flygskatt!! Eftersom det ar Ryanair maste man givetvis betala for bagage plus nagon handling fee, men nu har jag bokat en tur och retur till Derry, Nordirland, for totalt £24! Ca 300 kr! Helt galet. Bussen till Stanstead kostar £35 t/r men anda, en hel resa for ca 750 spann! Eftersom jag ska halsa pa Patricia bor jag ju gratis ocksa. Hade tankt att aka direkt fran Sverige till Nordirland men skippar det nu nar det blev sa har billigt. Kommer ju hem den 14 mars och aker tillbaka till Brighton nagon vecka eller sa innan det bar av till Derry den 2-8 april. Kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket klipp! Hälsa P från mig; önskar jag kunde joina!