4.2.08

Poesi är inte min grej.

Lyssnar på Selfish Jean igen, ladda ner den! Ska nog köpa Travis senaste skiva, det är en av de få grupper jag gillat sedan tidiga tonåren, men jag äger inte en enda CD. Har inte varit speciellt produktiv idag, men försökte i alla fall. Satt i biblioteket från fyra till halv åtta och åstadkom 350 ord om massturism - vi måste skriva 750 ord om detta tills på fredag vilket jag totalt hade glömt bort. Spenderade resten av tiden med att identifiera kända ansikten och försöka googla fram något vettigt till litteraturuppsatsen, det misslyckades. Det är så orättvist - alla seminarieledare har olika frågor och mina (enbart tre att välja på) är tredubbelt så svåra som alla andras! Det kanske är straffet för att man har den yngsta (26-28 har jag kommit fram till) och mest attraktiva läraren. Dessutom är det omöjligt att hitta vettiga referenser så det återstår inte så mycket annat än att svamla ihop något själv, illa. Imorgon ska jag ta med en macka och massa Oreos och sitta i biblioteket hela dagen, kan aldrig koncentrera mig hemma och varför inte lika gärna sitta någonstans där man kan titta på folk samtidigt? F ö har nu Klaras pojkvän Rickard flyttat hit, så nu är vi sex i huset. Förhoppningsvis blir vi sju någon gång under veckan. Fy vilket tråkigt inlägg detta blev, ska skärpa mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Massturism´på 750sidor text-låter jobbigt det där,bra att du kan svamla ihop något själv´kreativt!Hoppas det gick bra-lycka till med studierna!