26.2.08

Påsk

Idag har jag spenderat hela eftermiddagen pluggandes i biblioteket, inte så mycket att säga om det. Det är valtider på campus och folk vill överallt hoppa på en och få en att rösta på just deras kandidat. Det verkar lite lugnare i år dock, förra året kom jag hem med 3-10 reklamlappar varje dag under den här veckan. Nu kör jag med strategin att fästa blicken i fjärran och gå väldigt fort förbi alla, fungerar bra. Att vi börjar gå mot påsktider märks när man handlar. Överhuvudtaget finns det en enorm uppsjö prylar och godis inför varje liten högtid - alla hjärtans, mors dag etc. Igår slog jag och Sandra L till och köpte varsitt chokladägg (verkar vara påskfavoritprylen nummer ett). De säljs i stora förpackningar och nästan varje chokladmärke har sitt ägg - Mars, Smarties, Cadbury etc. Trodde att det skulle ligga någonting i ägget eller att man på annat sätt skulle bli överraskad à la Kinder, men icke. Jag köpte helt enkelt i stort ihåligt chokladägg.

Inga kommentarer: