22.2.08

Voyage voyage

Klockan är 02.07 och jag har inte pluggat alls sedan jag kom hem från campus. Nu har jag iaf pratat med Patricia och fått klartecken om när jag kan hälsa på henne i Derry, Nordirland. Hon meddelade att vi absolut måste ut och röja till Basshunter (hon är spansk och kan hela svenska texten till Boten Anna), kan ju bli kul. 20 mars känns bra, då hinner jag vara hemma i sex dagar innan. Har nu suttit i nästan två timmar och jämfört flyg samt försökt hitta något som helst sätt att ta sig från Stockholm eller Göteborg till Derry (British Airways föreslår rutten Stockholm - London - GLASGOW - Derry. Känns inte så hett). Lutar att jag måste åka till Dublin och sedan hitta någon buss därifrån. Kom iaf på att jag känner en italienska som jobbar där (och som jag skrivit till en gång på 2½ år), ska fråga om hon vill ta en kaffe innan jag drar till Derry! Ah, internationella kontakter. Det är så praktiskt med allt Disneyfolk - finns någon i nästan alla västeuropeiska större städer. Jaja, det var min effektiva kväll det. Men som sagt, resebokningar är min retail therapy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du kommer hem i några dagar! Bra gjort att pricka in Melodifestivalsfinalen, den är den 15:e mars :) Vore kul om fröken Andersson också kunde ta sig hem då!

Anonym sa...

Jaaa vad kul!! Funderade faktiskt på om jag skulle ha sådan tur, minns att den var på min födelsedag när jag kom hem från Umeå. Ja vi tvingar hem Carro också!