23.2.08

svt.se!

Kom till min förtjusning på att jag kunde se slutet på melodifestivalen kort efter förra inlägget! Hann bara se 35 minuter, men ändå. Blev inte så jätteimponerad av de fem finalisterna (de där Caracola är väl allmän skit? Eller har jag missat något?), men BWO var väl jättebra? En sångare som enligt mig hör till Sveriges snyggaste, coola kläder... och Alexander Bard. Eller så har jag bara blivit hjärntvättad efter att lyssnat sönder någon BWO-skiva som spelas varje dag på Sports World. Vad tyckte ni? Har dålig koll på hela mediacirkusen runt festivalen i år. Vilken artist har avrit bäst hittills? Fill me in! Nu ska jag städa. Har faktiskt aldrig i mitt liv haft så stökigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nöjesgurun Sofia (fick det smeknamnet igår) ska upplysa dig. Första delfinalen var kass, typ inga riktigt bra låtar. Svenska folket väljer av någon anledning att rösta fram Christer Sjögren med låten "I love Europe" till finalen, why god why? Även Amy Diamond gick vidare med en helt okej låt. E-type och Poodles som kom till andra chansen var väl inte så mycket att hänga i julgranen den heller. Suzzie Tapper som också gick vidare till andra chansen hade en väldigt vacker text minns jag. Förra veckan tippar jag var den bästa delfinalen. Hela Sverige var i chock när Carola och Andreas "bara" tog sig till andra chansen. Det var många bra låtar så det är svårt att välja vilken som var bäst. Både Sanna Nielsen (stark ballad, grym röst) och bröderna Rongedahl (låter lite som Mika och Sciccor Sistors, coola!) som gick till final var jättebra men det var även Ola (säckpipor och åttiotal) och Carola och Andreas och flera av de andra låtarna. Gårdagens bidrag borde jag inte uttala mig så mycket om då jag var smått onykter (ja det vet ju du då du fick fyllesms på tyska av mig) men BWO var bra och ja Caracola och Frida (blir nog en av årets sommarplågor)svängde rätt bra de med. Tyckte lite synd om Patrik Isaksson som åkte ur. Hur som helst, om Ola och "Androla" går till final är jag nöjd. Blir spännande att se vad Charlotte Perelli har att komma med nästa vecka!

Anonym sa...

Sofia har ju gett en grundlig genomgång av deltävlingarna så här långt, så jag nöjer mig med att klargöra att Rongerdal har den bästa låten! Den borde du kolla upp, låter mkt Mika & Scissor Sisters precis som Fia skrev.

En av de roligaste sakerna med årets upplaga av festivalen är komikern Björn Gustavsson som står för pausunderhållningen. En ung kille från Göteborg som är sjukt kul! Som bonusinfo kan jag nämna att han gick på samma skola som en av mina kompisar här. Han var visst lika kul & söt då.

I övrigt tycker jag att det ska bli superkul att du kommer hem på din födelsedag! Jag har hittat några perfekta presenter, återstår bara att se om det är säkert att beställa varor från andra sidan Atlanten...

Några planer att kolla på Oscargalan inatt då? Jag nöjer mig nog med att läsa hyllningar och sågningar av klänningarna imorgon, det är ju faktiskt det bästa med hela galan.

Anonym sa...

Ja Björn Gustafsson är ju grym! Men det visste vi ju redan :) Vi tre satt ju hemma hos mig och kollade på honom på you tube för flera månader sen. Igår kunde man se hans magmuskler också. Inte illa. :P

Anonym sa...

Tack flickor! Har desperat försökt lyssna på de där bröderna men internet bara bryts hela tiden så jag lyckas aldrig. Däremot laddade jag ner BWO igår, den är bra! Måste kolla Ola också, säckpipor och 80-tal låter ju som en drömkombination! Hade han kilt?

Shit jag visste inte ens att Oscarsgalan var ikväll! Har ingen koll på film överhuvudtaget just nu tyvärr, och ingen TV heller, så får nog läsa om den jag med.

Måste boka min biljett snart, ska se om EF svarar imorgon annars bokar jag ändå så får de rätta sig efter mig helt enkelt. Ska bli kul! Jag tycker vi måste hinna med en utgång i Örebro också, när är medlodifestivalen slut? Kan vi tvångsbesöka någon i Örebro och gå ut efteråt?

Haha det här blev något slags internmail, men skit samma.

Hejdå Carro, tchüss Sofia ;)

Anonym sa...

Tyvärr ingen kilt. Det borde han ha i andra chansen. Får försöka tipsa honom om det på något sätt.

Ja det vore kul med en utgång. Vet inte hur länge melodifestvalen kan tänkas hålla på, men är nog inte senare än 23 så det blir nog inga problem att hinna med både och. Ska vi våldgästa Fia P?

Auf Wiedersehen

Linda sa...

Guten Tag,

Ja, vi valdgastar Fia P, det blir bra. Styr upp nagot ni. Det gar val bussar in fran var det nu ar de bor? F o har jag en ooppnad flaska polsk vodka hemma, den kan jag ta med!