28.2.08

Ansiktsboken förstör mitt tentaresultat

Jag har ingen studiemoral överhuvudtaget så fort jag lämnar biblioteket. Nu har jag suttit och facebookat massa folk i över en timme, mycket fascinerande. Förut var jag inne på någon helt random människas sida som jag aldrig pratat med, vars namn jag inte kan men som jag vagt känner igen från biblioteket tror jag. Kollade på dennes foton och upptäcker mig själv i bakgrunden på ett kort som är nästan ett år gammalt. Såg det som ett tecken på att det var dags att fortsätta plugga. Men det orkar jag ju inte, så nu skriver jag här istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Random! Undrar hur många bilder man är med på egentligen, där man står i bakgrunden och petar sig i näsan...

Anonym sa...

Haha! Vad roligt!
När jag läste inlägget tyckte jag först att du var med i bakgrunden på ett kort som var taget i biblioteket, och det skulle väl vara ett tecken så gott som något att du faktiskt pluggar tillräckligt? Sen läste jag det en gång till, och såg att jag visst missuppfattat allt. Nåväl. Uppsatser och dylikt har en tendens att bli klara i sista sekunden, trots att man knappt vet hur det gick till.

Själv har jag en stor och viktig muntlig redovisning nästa vecka, och hur förbereder jag mig inför det? Med hembakt äppelpaj och Sex & the City-maraton... Självdisciplin? Jag?

Linda sa...

Jenny: Tror ändå att en av mina bakgrundsfavoriter är ett kort från en Disney-barbecue när man i bakgrunden ser någon Space-tjej som sitter och ser ut att vara påväg att trycka in en baguette i munnen på en stående Fredrik, hahaha.

Carro: Hembakt äppelpaj tyder väl ändå på viss disciplin? Själv kör jag med Carte d'Or latteglass direkt ur lådan.

Anonym sa...

Haha! Vilken bild är det? :) Stackars Fredrik och hans efterlevande som kommer att få leva med denna eventuellt homoerotiska baguetteavbildning! Nej usch, det var min andra personlighet som skrev det :)