12.2.08

Fler Halleluja-moments!

Igår när jag var på ASDA såg jag dem: Havrefraspaketen! För mig har de blivit lite som en urban legend - en gång hade de Havrefras på Sainsbury's när jag gick A-kursen, sedan dess har jag letat efter det, utan resultat. Insåg att det var lika bra att bunkra upp så jag köpte t o m med ett paket från Sverige. Måste säga att jag tycker den brittiska designen är snyggare dock. Och inte nog med Havrefrasen, häromdagen upptäckte jag, lagom till min egen var slut efter ett år av flitig användning, att de har världens godaste olivolja på Sainsbury's. Fick ett examplar direkt från Málaga när Patricia var här och hälsade på för nästan exakt ett år sedan, och har sedan dess ansträngt mig för att den ska räcka länge. Idag firade jag med att fullkomligt ösa på olja på mitt bröd, mums.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där olivoljan har jag också, men jag köpte den enbart för den kom i en så snygg plåtförpackning. Tycker ju inte om oliver/olivolja, så jag har inte ens öppnat flaskan :)