6.1.08

Slödag

Sitter och nattsurfar i ett knäpptyst (våra nya housemates går tydligen och lägger sig sisådär tre timmar tidigare än mig) hus efter en extremt slö dag. Har städat badrummet och hittat mitt brittiska kontokort iaf, alltid något. Känns dumt att vara hemma och dega på sin första lördagkväll 2008, men jag har känt mig rätt trött och tråkig hela dagen så det gör inte så mycket. Jag och Sandra kollade på Hairspray, den var riktigt bra faktiskt, bra musik och John Travolta som huvudpersonens mamma (antar att det handlar om någon Grease-flirt eftersom även Michelle Pfeiffer, som har huvudrollen i halvdåliga Grease 2, spelar en viktig roll). Har funderat och funderat på min C-uppsats, tror jag ska göra en jämförande studie i användandet av engelska ord i svensk, fransk och spansk press. Ska givetvis specificera det hela lite mer men det känns ändå som att jag har en hyfsad uppsatsidé att presentera på måndag, tur.

Inga kommentarer: