16.1.08

Engelska Mysterier, del I

Jag börjar med det största mysteriet av alla: Varför, varför använder de oftast en kran för varmt vatten och en för kallt?! Är det en kvarleva från gamla tider när man alltid spolade upp vatten i handfatet innan man tvättade sig? Är de inte så tekniskt avancerade så de klarar av att ha en kran? Ingen vet. Som tur är kan man se "normala" kranar ganska ofta nuförtiden, men jag skulle ändå gissa på att de tvådelade är i majoritet. Varmvattnet snabbt blir skållhett, kallvattnet absolut iskallt, och följaktligen återstår bara att snabbt flytta händerna mellan de båda. Idiotiskt. I Universitetsbibblans toaletter har de till och med satt upp lappar med "Caution: water is very hot". Tydligen är dessa en vanlig källa till frustration, en italienare jag känner som pluggar Birmingham skrev en gång "Jag är från Sicilien som är något av ett U-land om man jämför med England, men t o m vi är tillräckligt tekniskt framstående för att använda en kran!" Bilden ovan är f ö från vårt eget badrum, se och lid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad lustigt. Toaletten är för övrigt en plats där jag spenderat en del tid i natt, har fått magsjuka :( Jag som ska till Karlstad för opponering imorgon, vet inte hur det ska gå. Mår relativt bra nu, har inte spytt sen i morse men jag är helt matt i kroppen. Har legat i sängen hela dagen och bara druckit avslagen Coca cola som tydligen ska vara bra samt fått i mig två skorpor och pyttelite yoghurt.. Nu blir det tillbaka till sängen.

Anonym sa...

Det är ett land som precis upptäckt Basshunter. 'Nuff said...

Anonym sa...

Blir del II heltäckningsmattor i gråbrunt överallt och helst även i badrum?