23.1.08

Morgonstund har guld i mund

Jag kom upp 8.20 imorse! Otroligt. Efter en god laxmacka, stor cappucchino (jag har inget emot globala kedjor som ploppar upp overallt, med herregud vad man far mer for pengarna om man undviker lojligt dyra Starbucks) och prat med nagra A- och B-kursare (det kanns som man ar totalt isolerad pa C-kursen) kanns allt genast mycket battre. Dessutom har jag nu antligen fixat armbandet pa min nya klocka samt kopt ett Trivial Pursuit for endast tio pund (jag spyr pa Yatzy snart och ska jag vara hemma och spela kan jag lika garna bli allmanbildad). Inhandlade aven "Fornuft och kansla" pa dvd for endast fem pund! Inser att jag bara svamlar om massa skit som ingen bryr sig om just nu, sa jag ska ga och borja pa C-uppsatsen och spana pa hunkiga biblioteksnordar istallet. Fungerar internet nar jag kommer hem lagger jag upp lite bilder senare.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ska absolut länka till dig!

Angående litteraturen:
Week 3: Literature and Social Change
In this seminar your tutor will either focus on one or more poems by Gray, Cowper eller Smith in the reader. How important is it to take into account gender of the poet discussed? Does a female writer have a different sense of the possession of a landscape to a male writer?

Underbart.

Sandra sa...

Hrm. Hur länkar jag till er?