30.1.08

Housemates housemates housemates

Lyckades göra klart alla uppgifter i tid, känns bra. Allt jag kan tänka på just nu är housematesituationen, jag vill ju inte bo med första bästa idiot man får tag på. Dagen började illa, en walesare ringde och ville titta på rummet om en timme. Jag och Sandra (själva hemma) speedstädade och gjorde oss presentabla. Tydligen befann sig killen på vår gata där han bodde hos en kompis. När det gått två timmar ringde Sandra och frågade vart han var, då säger puckot att han ändrat sig, han skulle kolla på ett hus imorgon. Jävla idiot, han hade inte tänkt tanken att meddela oss detta?! I skolan hade vi enskilda samtal med Dr Barbara Allen om vår idé till C-uppsatsen. Hon gillade mitt förslag så det känns bra, nu kan jag nörda loss riktigt. På kvällen kom en 20-årig tysk och kollade på huset. Han var trevlig och läser engelska på en språkskola. Det verkar som han gillade oss och huset men han var ev bunden till ett kontrakt hos sin värdfamilj, han skulle kolla upp allt imorgon och maila oss. Har annonserat precis överallt och även facebookat rätt på en enskild person vi hört behöver boende (inledde mailet med "Innan vi säger något annat vill vi bara klargöra att vi inte är konstiga facebookstalkers"), så nu är det bara att vänta. Ska gå till agencyn imorgon på morgonen och är fullkomligt livrädd. Andreas var där idag iaf så de vet hur situationen är. Tydligen hade de sagt att de vill prata med mig, helvete. De hade någon lösning på lager iaf så det löser sig får vi hoppas.

Inga kommentarer: