25.1.08

Prospect Literature, och jag forstar fortfarande nada.

Sitter i Pevensey datasal och har precis haft mitt litteraturseminarium. Jag maste verkligen borja forbereda mig grundligt for eftersom jag ar totalt opoetisk (Jag alskar lingvistik, glosor och det mesta dar man inte behover vara "en kreativ sjal") maste jag ha nagon annans ideer att referera till om jag ska saga nagot overhuvudtaget. Lyckligvis har jag och Sandra sadan tur att de ovriga C-kursarna i huset har seminarium i samma amne dagen innan, sa jag hade nagra citat pa lur. Icke, da ska var (unga, ganska snygga) larare fa oss att diskutera tva andra dikter, damnit. Det irriterande ar att smatjejerna i min grupp knappt verkar ha nagon koll heller, de bara svamlar en massa men ar ju kapabla att gora just det, sjalv oppnar jag inte munnen om jag inte har nagon genomtankt och vettigt att saga. Tror jag yttrade frasen "but in what way does this relate to contemporary society?" ca fem ganger under gruppdiskussionen, men 18-aringarna bara fortsatte babbla om att poeten hyllade nagon som skrivit en lapp och lagt pa en stol i skogen, suck.

1 kommentar:

Andreas sa...

Som sagt Linda... Du är hård!