27.1.08

Help the Aged

Det tar inte slut med att folk har slutat legga mig: Nu är klockan halv ett, jag är helt själv hemma och njuter av tystnaden. Alla andra är ute men jag bestämde mig för att vara pigg på jobbet imorgon och inte spendera dagen halvsovandes och törstig. Sådant trams har ju aldrig stoppat mig förut men nu hade jag även fysiska skäl: efter massa dans igår och en heldag på jobbet i konstant rörelse orkar jag knappt stå på benen, det känns som jag har joggat i högklackat eller något. Nu ser jag verkligen fram emot att lägga mig och läsa, kanske ska jag t o m vara duktig och plugga litteratur? Jag är snart 24 år och har tydligen påbörjat den långa vägen mot ålderdom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lugnt, jag skickar över en rollator man kan wappa med... eller nåt likaledes intressant :) Teleporter kanske!

Anonym sa...

Låter verkligen inte likt dig Linda. Du bangar ju aldrig. Själv blir jag kallad pensionär av några vänner haha så du är inte ensam :) Är väl inga fel på att gilla korsord och sova middag nån gång ibland? :)