30.1.08

Agencybesök

Det fruktade besöket på agencyn är över och gick väl rätt smärtfritt efter omständigheterna. De var lugna, trevliga och ironiska som vanligt och fick inte något utbrott på oss. Nu har vi lagt ut för depositen och hyran och kontraktet står på oss fem, så den mest extrema pressen med att hitta någon som kan skriva kontrakt imorgon eller så är över, även om vi fortfarande givetvis ska hitta någon som kan betala hyra denna månad. Nu ska jag hoppas in i duschen och sedan är det dags att jobba fyra timmar. Det joobiga är att de ska visa franska filmen "La Haine" som jag velat se jättelänge ikväll på universitetet, men jag kommer antagligen inte hinna dit då jag i stort sett aldrig får sluta prick 6.30 på jobbet (man måste vänta de har räknat klart kassan och bladida). Plus att jag måste plugga lite också, men det får bli inatt. Imorgon blir det heldag med C-kurslektion i written proficiency, föreläsning i language acquisition, svenskalektion samt seminarium i language acquisition. Kommer alltså att ha lektioner nästan non-stop från tio till fem, segt.

Inga kommentarer: