8.1.08

Pastoral Poetry? Qué?

Vart snyltinternet har strejkat igar och idag sa nu ar man tillbaka i gamla trevliga Pevensey-byggnaden pa campus dar vi hangde var och varannan dag under A-kursen. Nu har iaf skolan dragit igang och igar hade vi var forsta forelasning med britterna, i "Aspects of literary history". Som ni kanske kan gissa kanns det inte riktigt som mitt amne (det ar obligatoriskt for oss) och jag fasar for seminariet, givetvis har de satt alla svenskar i olika grupper. Den timslanga forelasningen bestod av en tomteliknande gubbe som stod och malde om "pastoral poetry", och jag borjade genast undra hur sjutton jag ska klara tentan. Det basta an sa lange ar anda mitt schema, kommer ha tisdagar och onsdagar helt fria och min tidigaste lektion borjar klockan 11, sweet. Det blir nog valdigt mycket att gora dock, kanner att jag vill komma igang med uppsatsen sa fort som mojligt. I ovrigt maste jag se till att bli lite produktiv, sover alldeles for mycket och gor alldeles for lite, jag vill ha en fulltecknad kalender!

Inga kommentarer: