13.1.08

Daysleeper

Klockan är 14.21 och jag gick upp för en halvtimme sedan, illa. Var ute igår faktiskt, när jag duschat, tagit på mig myskläder och ställt in mig på att lägga mig tidigt och slöläsa biblioteksböcker (hittade en om varför England och Frankrike är så olika och en om någon som försöker hitta sin italienska pappa, blev nördigt glad eftersom jag funderat på att köpa dessa) kom mina housemates plötsligt på att de ville ut. Jag bangar i stort sett aldrig en utekväll så jag hängde på till Pav Tav, vilket nog inte var så smart eftersom jag verkligen inte var på humör, plus att jag var ensam nykter bland alla fulla då de hade pimplat massa vin till maten. Men men, allt är väl bättre än att sitta hemma och uggla i en stad som är roligast på natten. Idag ska jag slöa, läsa in mig lite till litteraturföreläsningen imorgon samt eventuellt gå på pubquiz. Känns som en bra söndagsplan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, låter som en utmärkt söndag! Själv har jag städat bort alla spår av julen i lägenheten (helt traditionsenligt, det är tydligen tjugondag Knut idag) och pluggat. Har fått reda på praktikplatserna nu, ska tillbringa de kommande tio veckorna på en kirurgisk avdelning! Återstår att se om livet kommer bli lite mer som i Grey's Anatomy. Det är min plan iaf.

Nej, dags att läsa på lite mer om hur man ger intramuskulära injektioner, praktiskt prov imorgon.