25.1.08

Gardagen

Igar var det sa dags att integrera sig lite med britterna. En kursare till Klara, Annika och Andreas (som aven visade sig bo vagg i vagg) hade organiserat en utgang for alla som pluggar Engelska (litteratur etc) och/eller lingvistik, eller som hon sjalv uttryckte det, de i deras klass samt de hon kande och deras vanner fran andra kurser inom dessa omraden. Vi var val runt 20 pers tror jag, ungefar 50/50 Sociology of Language (Klara, Annika och Andreas kurs) och Language Acquisition (min och Sandras). De andra har dock endast en seminariegrupp och har hyfsad koll pa varandra, medan mitt amne lases av 84 pers och ar uppdelat pa en forelasning samt fyra seminariegrupper. Kande i alla fall en av dem lite halvt da hon ocksa jobbar pa Sports World da och da, sa vi satt och snackade massa skit om vissa aspekter av jobbet samt vissa personer. Forst var vi pa Font (dar dorrvakten kollar leg pa Annika men sager till mig att det ar lugnt och viftar forbi mig fastan jag t o m haller mitt leg i handen, it's official, jag har blivit gammal over en natt), en stor bar i en gammal kyrka eller liknande dar jag inte varit sedan A-kursen. Efter en valdans massa pitchers gick vi vidare till Warm your Soul pa Funky Buddha Lounge for att dansa. Ar inget fan av den klubben direkt, men det var ratt ok fastan jag hade djavulskt ont i magen och inte orkade dansa sa mycket. Saknar lite att ha en sadan dar toppkvall nar musiken ar perfekt och man bara tokdansar i flera timmar med andra som har samma klubbsmak och satt. Veronica, Louise, Marielle och alla A-kursvanner, jag saknar er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att vi båda är väldigt förtjusta i knäppa skyltar, så jag måste berätta vad jag såg idag - en firmabil med trycket www.tristarab.se Vadå trist arab tänkte jag, får man ens skriva så? Så läser jag på framsidan av bilen där det framgår att firman heter Tristar AB, hoho! Så kul!

Linda sa...

Hahaha vad kul! Saknar Australien lite i det hanseendet, eller alla koreanska skrivblock med "oh! My best friend,." och liknande.