29.1.08

Ny dag, alldeles för mycket att göra.

Idag kommer det två tyskar (de känner ej varandra och kommer på olika tider) och ska titta på huset, har väl inga större förhoppningar att någon av dem kommer att vilja flytta in när vi informerar dem om att utlänningar måste betala massor i förskott men man kan ju hoppas. Har också fått mail från en Walesare som inte har svarat än. Ser inte fram emot att gå till agencyn idag, hu vad jag skäms. För att göra allting ännu jobbigare måste jag skriva 500 ord innan kl 16 om "Man and Nature" och hur man kan göra så att folk ändrar attityd och ser det som att vi lånar jorden av våra barn. Ett flumämne med andra ord, som jag inte är insatt i överhuvudtaget. Ska även skriva ett papper om vad min C-uppsats ska handla om och ha individuell handledning i eftermiddag, plus en tyskalektion genom språkklubben kl 15. Ikväll blir nog ett pubbesök efter våra husvisningar. Fick till slut in min ansökan igår i alla fall, innehållandes sisådär 20 A4. Är nöjd med mitt personliga brev så nu är det bara att hålla tummarna.

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag tycker du har gjort ett lysande jobb med ansökningarna och folk som ska komma och titta.

Ska komma ihåg att säga det face-to-face sedan också!