11.1.08

Nu har mitt (hmm...) trådlösa krånglat ett tag så jag har inte kunnat vara online mer än sisådär två minuter i sträck, väldigt frustrerande när man försöker söka CSN med hjälp av sitt BankID.

Den här veckan har än så länge varit ganska lugn, knappt någon lektion och inte så mycket som händer. I onsdags var vi (vi fem C-kursare i huset plus en klasskompis) äntligen äntligen ute en sväng i Brightons nattliv, Casablanca (sangria och spansk musik!) och Oceana (största klubben i stan med flera olika rum som representerar olika ställen i världen - Reykjavik Ice House, NY disco, Parisian boudoir etc) var ställena vi valde att ära med vår närvaro.

Idag hade jag mitt första, fruktade litteraturseminarium. Det gick väl bra efter omständigheterna, jag lyckades komma undan utan att säga allt för mycket. Jag måste ha blivit så feg på senare år, var livrädd för att gå ensam till detta och göra bort mig totalt (min andra kurs, language acquisition, känns däremot lugn eftersom jag faktiskt förstår sådant) och fick påminna mitt mesiga jag om att jag faktiskt läste massor med svåra kurser i Australien för fyra år sedan, helt själv och kolugn. Alla i mitt hus verkar ha olika seminareledare och alla verkar ha olika upplägg. Givetvis hamnade jag i en grupp där vi ska ha "mycket högläsning av dikter" och där nästan hela timmen gick åt till att diskutera två dikter i grupper, svårt att komma undan alltså. Läraren är iaf snygg och ser ut att vara 25-28, alltid något. De andra studenterna däremot är nog 18 eller 19 allihopa, pratade med en av dem som verkligen inte kunde förstå att jag inte bor på campus (där nästan alla förstaårsstudenter bor).

Inga kommentarer: