2.4.08

Nordirland

Nu sitter jag i Patricias otroligt fina lagenhet i Derry, Nordirland. Hon ar pa jobbet sa den kvarvarande spanjorskan tar hand om mig. Ska snart (kl. 18.37, sega spanjorer nagon?) ga en runda pa stan, tror vi ska traffa lite fler spanjorer (varav det enligt Patrcicia finns nagra lediga snyggingar, sa det kan ju bli intressant haha). Ar helt sjukt trott, har inte sovit allt annat an kanske fem minuter har och dar, da jag har rest hela natten. Tog bussen in till Derry fran flygplatsen som kostade 2.80. Nar jag holl p och fipplade med pengarna och bara fick upp ett mynt sager tanten som korde att "det racker med en pund, love", det tycker jag var lite kul. Jag betalade hela priset dock, ar ju ingen fattig immigrant liksom. Spanjorer ar sa roliga med deras flerratters, vad man an ater. Forut at vi carbonara allihopa, stora portioner. Nar alla ar klara fragar Patricia "Linda, vad vill du ata nu?" "¿Que?" sa jag. "Jag ska gora nuggets nu". Nu ska vi dra, ciao

1 kommentar:

Emily sa...

Hej igen! Och jättetack för ditt svar.. Uppskattas verkligen! Är så himla nervös inför resan, men antar att det är ganska normalt :) Jag har lite fler frågor, du får jättegärna svara om du vill och har tid :)

1. Kostade det något att tvätta sina kläder där?
2. Var fick du tag i franska översättningen av personbeviset? Du skrev att du inte behövde ha det, du vet inte varför man behöver det?
3. Hade du med dig vaccinationsbevis?
4. Hur strikta var de med "dress-coden"? (Du vet.."no jeans, no tennis shoes")

Tack på förhand!
Emily