4.4.08

Nordirland, dag III

Sitter i koket efter en att ha fatt en guidad rundtur i Derry av Patricia. Snart kommer tva fransyskor hit och ska ata middag med oss. Gick upp halv tva idag ocksa, kommer bli helt somnskadad sedan nar jag kommer tillbaka. Igar blev det livat. Visste att vi skulle hem till spanjorerna men jag hade fatt for mig att det bara skulle vara en lugn forfest eller sa. Fel, nar vi kom dit var lagenheten knokfull med kanske 30 pers, folk dansade pa stolar och var allmant fulla. Forutom nagon skum kille fran Slovenien (som hade pa sig jeans och ratt snygg t-shirt tills vi skulle ga ut, da bytte han om till nagon ful vit traningsoverall... italienarna informerade honom att det var bast att byta om igen) var precis alla fran Spanien, Italien eller Frankrike, plus en eller tva irlandare. Mycket spraktraning med andra ord, bra. Kande mig lite blyg och borttappad bland alla oversociala sydeuropeer som kande varandra, men de var valdigt kul att hanga med anda. Ah jag vill vill vill komma in pa min nr 1 masterutbildning i host, kommer jag inte in far jag se till att aka pa utbyte eller nagot till Spanien anda, saknar landet sa mycket. Har upptackt att jag nu ar battre pa franska an pa spanska vilket ar lite orovackande. Iaf, sedan gjorde vi en kort appearance pa en salsaklubb (som, lyckligtvis, stangde en kvart senare), efter det en vanlig klubb och sedan vidare pa efterfest hos nagra fransyskor. Gick och lade mig kl. fem. Nix, nu ska jag vara lite social. De haller pa och stadar och lagar mat runt omkring mig men vill givetvis inte lata mig hjalpa till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Salsaklubbar, hjälp! Jag testade att låtsas vricka foten första och enda gången jag var på en sådan tillställning, feg som man är :)