29.4.08

Allmänt nonsens såhär i regntider

Jag har återigen varit riktigt dålig på att uppdatera, mest för att mina dagar till 80% består av plugg och de övriga 20% av fika och Grey’s Anatomy-tittande. Har till slut insett att det brinner i knutarna om jag ska få in skiten den 23 maj(?), särskilt eftersom jag/vi har besök de två kommande helgerna. Har fortfarande inte lämnat in min kamera för lagning eftersom jag inte hittat något ställe som är villigt att göra det. Har dock kollat upp det hela på internet så det löser sig. Mycket irriterande att betala lagning av en kamera man inte ens gillar så mycket, den är expert på röda ögon och rödmosig hy så fort dagsljuset försvinner. Nu känns iaf som ett bra tillfälle att ge ifrån mig ett livstecken på bloggen då jag sitter i biblioteket mer än redo att dra mig hemåt, och det SPÖregnar sådär som det aldrig gör i Sverige och jag har inget paraply eftersom det var soligt när jag gick hemifrån, och jag är helt galet hungrig. Jag kommer se ut som en koala när jag kommer hem, vilket kommer dröja ett bra tag eftersom jag tänker åka buss så långt det bara går (vanligtvis går jag en kvart). F ö intensivtonade jag håret i förrgår så nu är det kolsvart, svartare än någonsin. Nej usch nu måste jag våga mig ut om jag ska hinna till ett pubbesök senare. Hoppas bara datorn inte blir vattenskadad, har lyckats installera Universitetets trådlösa till slut så det vore ju mycket irriterande. Fy vad illa jag skriver, mina hjärnceller är slut. Har på fyra timmar åstadkommit en halv introduktion på 350 ord, men man får vara glad för det lilla i livet. … och dånet från regnet som slår mot bibliotekets takfönster bara ökar… uuh jag vill inte!

3 kommentarer:

Siquidem sa...

Bild på hårfärgen! Bild på hårfärgen! :)

Fru S sa...

Jag vill också se bild! Har du bokat nåt flyg?

Siquidem sa...

Ja, öka flödet nu! Dina fans vill se hårfärgen!