21.4.08

Oh happy day!

Har flera anledningar att vara glad nu: * Jag har mitt första svar på mina masteransökningar till Eurocultureprogrammet inför hösten, från Tjeckien, och blivit antagen!! Tjeckien är inte min högsta prioritet men det känns ändå som att jag absolut skulle kunna bo där en termin (andra är utbyte och tredje är praktik och uppsats), så nu vet jag att jag får läsa precis det jag vill! Underbart! Det vore ju dock trevligt att slippa betala terminsavgift, så idag har jag skickat brev till studera.nu och Uppsala för att försöka få dem att ändra sin åsikt om att jag inte uppfyller kraven för programmet. Jag är ju för sjutton redan antagen till samma program i ett annat land, så det ska bli intressant att se vad de har att säga om det. * Jag har idag lämnat in min 1000-ordare om poesi, och därmed är den svåra litteraturkursen med söta läraren inofficiellt avslutad, eftersom vi inte gör sluttentan. Ska nog fortsätta gå på seminarierna tror jag. * Igår fick jag mail från Sofia som jag hälsade på i Holland, där hon meddelade att hon kommer hit i slutet av nästa vecka. När hon åker kommer Louise från B-kursen två dagar senare, så nu blir det full rull ett tag, kul! * Jag, Carro och Fia har i stort sett bestämt oss för att göra storstilad comeback i Granada några dagar i början av juni! Vi bodde där hösten 2003 så det ska bli sjukt kul att komma tillbaka. Tapas på la Riviera, Schwarma eller pizzaslice kl. 5 på morgonen, dansa till spansk musik, dricka tinto de verano som vi givetvis inte betalar för (flyers), aahh, underbart.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Grattis!

Granada låter underbart förresten!

Anonym sa...

Så härligt livet kan vara ibland! Stort grattis till att du kom in på utbildningen (nu kan du ju öva upp dina språkkunskaper från Prag, kommer ihåg att vi var riktigt grymma där ett tag. Nu minns jag iofs bara att "voda" betyder vatten, och det kanske man inte kommer så långt på)

Granada blir hur kul som helst! Ah, det blir en toppensommar :)