19.4.08

Irritation

Jag blir galen. Vaknade utsövd och glad bara för att upptäcka att enligt studera.nu tycker inte Uppsala att jag är behörig för det jag vill plugga till hösten. Det tycker jag visst att jag är så jag mailade dem och hänvisade till programmets internationella hemsida. Får autosvar att de är väldigt upptagna just nu och kommer inte ha så mycket tid att kolla mail. Men anställ någon som gör det då! Det är ju ett administratörs uppgift. Sist jag hade någon fråga fick jag inget svar heller tills jag mailade programchefen, vars adress nu inte längre står på sidan. Till saken hör att jag fått trevliga mail från två av de tre andra länder jag sökt samma utbildning i, där de tackar för min ansökan. Lustigt är också att jag tydligen är villkorligt behörig för mitt andrahandsval som jag sökte mest på skoj och inte ens brytt mig om att skicka in alla papper till. Har iaf sökt några andra utbildningar i det vanliga urvalet så än så länge är jag lugn. Kommer jag inte in på något jag vill får jag väl ta sabbatsår och jobba. Man tror att svenska universitetsvärlden ska vara ganska organiserad och bra, men det tycker jag inte längre. Exempel: för ett tag sedan var jag tvungen att fixa bevis på att kommer kunna ta ut en fil.kand. i sommar (till utbildningarna jag sökt utomlands) och mailade därför Göteborgs Universitet. Fick först ett trevligt mail där det stod att det var inga problem, jag behövde bara ge dem mitt personnummer. Dagen efter fick jag mail igen, från samma adress men med ett annat namn, som menade att näpp, det går inte, man måste ha examen först. Några dagar senare fick jag mail från den förstnämnda igen, som meddelade att de nu skickat dokumentet (som strax därpå damp ner i brevinkastet). Suck.

1 kommentar:

Siquidem sa...

Göteborgs Universitet verkar ju bestå av en samling virrpannor. Är du online nånting förresten? Ser dig inte online så ofta, vilket i sin tur kan bero på att jag sällan är online själv. Skärpning på alla fjortisled! :)