3.4.08

Nordirland, dag II

Andra dagen har och har redan bytt dygnsrytm. Klev ur sangen 13.30 idag, och det var jag dessutom forst med att gora. Igar blev det en rundtur i stan, sedan fick inte Patricias kompis tag pa deras spanska vanner sa vi drog hem och kollade pa The Notebook (pa spanska)och grinade istallet, samt satt uppe och drack vin och pratade strunt till halv tre nar Patricia och spansk flatmate nummer tre kom hem fran jobbet. Tror nastan jag slog mitt rekord i antal vakna timmar i strack. Idag har vi inte gjort nagot annat an att ata och internetsurfa an sa lange, men det ar bara att gilla laget, visste ju innan att Patricia behover sisadar 12 timmars somn for att kunna fungera. De ska jobba alla tre i overmorgon sa da ska jag ge mig ut sjalv och kolla runt lite. Snart ska vi iaf ata middag, sedan hem till de spanska killarna och sedan pratar de om nagon salsaklubb. Hu, vill inte. Har dansat salsa en gang i mitt liv, i Australien. Tjejerna skulle bjuda upp och givetvis rakade jag, bland alla nyborjare, hitta en fransman som dansat i tva ar, skoj. Trampade honom pa tarna och allt. Det marks f o att spanjorer (nu anvander jag dessa tre som nagon slags norm, men jag tror det stammer bra) har helt annan installning till det har med att ha gaster. Jag gor verkligen ingenting, det ar som att bo pa hotell. De ger mig mat, mackor, te eller vad det nu ar, lagger upp det pa tallriken och serverar mig vid bordet, alltid. Gor jag en ansats till att hjalpa till meddelar de att jag ar gast och inte ska anstranga mig. Patricia sager hela tiden att jag kan ta vad jag vill ur kylen eller frysen, och vagrar givetvis att ta emot pengar nar jag sagt att jag kan handla lite mat eller betala dem nagot, tur att jag hade med mig lite presenter iaf. Njet, nu ska vi ata tror jag, adios

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju onekligen bekvämt! Lika bra att gilla läget alltså. Nå - är de något snygga då, de spanska killarna? Lägg upp nåt kort vettja.