15.5.08

One down, one to go

Trakuppsatsen i lingvistik ar inlamnad! Blev inte alls nojd men jag har ju anda producerat nagot och lararen lar val inte kugga mig direkt. Sitter nu i biblioteket och grejar med C-uppsatsen som kanns som avslappning i jamforelse. Kanns sa lugnt har nu, tror jattemanga redan har slutat. F o sa har jag, Sandra L och Malin skrivit upp oss for en Cambridgetripp pa lordag, ska bli jattekul. Hade stora visioner om att resa runt i England – och efter drygt ett ar har jag endast varit i London, Stratford upon Avon och Oxford, samt lite smastallen i Sussex dit jag akte med A-kursen. Ska bara vara borta over dagen men det bli kul att se lite annat och fortranga uppsatstankar ett tag. Ar sa fruktansvart trott, gav upp efter tva inatt och gick upp kl. 8 istallet. Kandes iaf bra att inte sitta i allra sista minuten med uppsatsen, been there done that. Nu ska jag lagga all min kraft pa att skriva en kick-ass C-uppsats, far se hur langt jag hinner innan jag borjar prioritera kvantitet fore kvalitet. Har jag skrivit forresten att jag bokat biljetter till Granada 7- 12 juni? Ska bli jattekul, angrar bara att jag bokade en biljett pa kvallen den tolfte istallet for tidigare under dagen, Sandra L aker hem pa morgonen dagen efter sa det hade ju varit kul att vara med pa hennes sista kvall. Det blir kul nar jag kommer iaf, pratade med spansk-Patricia igar och vi kom fram till att vi kommer vara pa Malaga flygplats samtidigt den 7 – jag landar 9.25 och hon lyfter mot Frankrike (forstar inte hur manniskan alltid lyckas kara ner sig i fransman, nu ska hon flytta ihop med en) 10.35. Hon och hennes francais ska vanta pa mig i arrivals sa hon hinner val typ presentera honom innan de maste dra till gaten. Funderar pa att halsa pa dem nagra dagar i sommar om jag har trakigt har, jobbigt bara att Patricia redan forsoker tussa ihop mig med killens kompisar. De ska bo i Reims som ligger 45 min fran Paris, sa det ar ju smidigt att ta sig dit iaf. Na, nu ska jag vara produktiv i 45 minuter.

1 kommentar:

Fru S sa...

Hej! Jag och Carro pratade just idag om huruvuda du bokat biljett lr inte och nu fick vi svar, bra bra. du får vänta 1 ½ timme på oss då, så var ju inte så farligt. ska bli så kul! :)