21.5.08

Library sweet library

Har varit i biblioteket mellan 11.30 och 21.00 idag. Målet var 1500 ord och jag skrev 1550, man ska ju inte överdriva. Första draften av C-uppsatsen ska vara inne på fredag och imorgon måste jag skriva 1800 ord för att nå upp till 6000-gränsen (den ska vara mellan 6000 och 8000, men jag räknar med att lägga till mycket till slutversionen 4 juni). Jag tycker dock att mitt ämne är kul och intressant så det är inte direkt jobbigt med alla långa pluggpass. Sandra L kör också sista minuten-korrigering så vi sitter där vid datorerna på våning tre tills det blir mörkt, omgivna av vad jag tror är en halv klass lingvister som nog har samma inlämningsdatum som vi, samt några juridikstudenter (man hör ju vad folk pratar om). Ett 24-timmarsbibliotek som det konstant är massa folk i blir ju som ett andra hem för vissa. Idag såg jag en (snygg) kille som några housemates var lite betuttade i på A-kursen. Han har varit där i stort sett varje gång jag varit i biblioteket sedan ett år tillbaka. Nu borde han vara helt färdig sedan någon vecka tillbaka men ändå traskar killen upp till våning tre och hänger lite, går runt och pratar med folk, lustigt egentligen. Är trött och hungrig och skriver bara massa blaj, ska göra spansk omelett, matlåda och baguette till imorgon och räkna 5000 jäkla ord i El País, sedan blir det förhoppningsvis åtta timmars sömn innan nästa pluggpass börjar. Skulle köpa energidryck på Sainsburys men den var slut, tentaperiod någon?

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Försök att inte bli ett utbränt, lallande vårdpaket på kuppen! :) När kommer du till Sverige?

Sandra sa...

Har fått bekräftat av Ulf att inlämningen av den preliminära versionen är flyttad till nästa fredag! Samt att vi gör våra egna peer-responsegrupper.