12.5.08

Dissertation Dash

Nu börjar stressen komma. Ska lämna in en uppsats på torsdag och C-uppsatsen drygt en vecka senare. Idag skulle jag vara superseriös och producera 100-tals ord. Icke, när det är dissertation dash på campus måste man ju delta i festligheterna. Idag är dagen när i stort sett samtliga av sistaårsstudenterna lämnar in sina uppsatser och universitetet slår på stort med liveband, grillning, hoppborgar, "sumobrottning" och annat. Det blir dessutom ett jippo av själva inlämningen och folk står och hejar på sistaårsstudenterna som springer med uppsatsen i högsta hugg på väg till inlämningen fem minuter innan. En kille sprang f ö rätt igenom folkmassan komplett naken, modigt. Jag gick ut ur biblioteket kl. 14.30 och hängde utomhus och minglade med massa folk jag känner lite halvt samt drack för mycket öl tills klockan var tio. Inte så smart, men jag behövde verkligen en underbar campusdag såhär i slutet. Börjar känna mig extremt vemodig, det här är med största sannolikhet sista gången i mitt liv jag pluggar på ett samlat campus med riktig atmosfär (till skillnad från skitumeå). Jag har vant mig vid att sitta och pressa in information i biblioteket hela dagarna, se samma människor varje dag och fika med Malin och Sandra. Nu skiner dessutom solen konstant och allt är så mysigt och jag skulle vilja förlänga terminen med en månad eller så, för alla. Det känns lite som att mitt Brighton slutar om knappt två veckor, i sommar blir det knappt några kvar och jag ska mest jobba och ha det småtråkigt (kom och hälsa på!).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, ja det är svårt med intertextualitet. Dessutom på ett verk som jag inte fattar någonting om. Eller har du hört talas om "The Sandman" av Neil Gaiman? Det är en serie på 250 s. i gotikens tecken och givetvis på engelska.. =( hoppas allt är bra me dig iaf och att uppsatserna går bra! Idag ska jag verkligen sitta med min hela dagen... kram

Siquidem sa...

Göteborg var inte heller någon höjdare vad gäller studentliv kan jag informera om... Säg åt någon hugad att ta lite bilder om du får springa till inlämningen! :)