20.5.08

Linda vs Banken 1-0

Är ganska stolt över mig själv, dels för att jag pigg som en lärka (nästan) gick upp kl. tio fast jag somnat vid halv fem, dels för att jag snackat mig ur en bankskuld på ca 79 pund! Vad som såg ut att bli en totalt misslyckad utekväll med Sandra L igår (stället vi skulle till var stängt) blev jättekul efter att vi väldigt sent gick till ett uteställe jag varit en gång på sedan jag kom hit, och det var ett år sedan. Bra musik, trevliga icke-sliskiga människor (som iofs var väldigt unga allihopa) och snygg dekor, kul! På dubbeldeckaren hem sjöng hela övervåningen (jag satt nere) Spandau Ballets gamla Gold så att rutorna nästan sprack. Kommer faktiskt sakna England och alla glada studenter i höst. Hade vaga misstankar om att jag övertrasserat mitt engelska kontokort. Skulle ta ut pengar från mitt svenska konto och sätta in. Det visar sig efter att ha försökt med kanske fem olika bankomater att mitt visa inte funkar längre. Tänker att jag får väl vänta i några dagar helt enkelt och fixa nytt visa så fort som möjligt. Tvingas låna pengar till höger och vänster för att köpa mat. Får brev från banken där det står att jag ska betala 49 pund i avgift för övertrassering! Detta hade ju inte varit så skoj med tanke på att jag har väldigt lite pengar kvar (ska snart betala hyra för hela sommaren), så igår förde jag över massvis med cash via svenska internetbanken, och idag var det dags att förhandla med banken. Tog på mig propra kläder och spelade mitt jag-är-en-dum-svenska-med-naiv-uppsyn-och-söt-accent-kort fullt ut (har fått in en bra taktik efter att ha kört samma stuk på Disney för att slippa torka spyor) och lyckades övertala den buttre bankkillen (typiskt att jag skulle få en surputt när alla andra är söta killar i min egen ålder) att ta bort avgiften (som hade höjts till ca 79 pund eftersom jag tagit ut pengar efter att de skickat brevet, innan jag läst det givetvis). Nu står det "costumer confused with CR and DR meanings" som anledning för borttagen avgift.

1 kommentar:

Siquidem sa...

Naiva svenska flicka-kortet funkar alltid förvånansvärt bra, man undrar ju varför folk egentligen går på det! :) Såg du hela ESC-semin? Så jäkla kasst att det är uppdelat i tre program nu! Jag fastnade lite för Rumänien, btw!