19.6.08

Torquay

Sadarja, det tog mig bara tre dagar att hitta tid och ett internetcafe som ar oppet. Nu ar jag iaf i Torquay och allt ar bra! Borjar forst nu kunna slappna av lite (idag ar jag "ledig" mellan 12 och 19 typ) efter tre helt sjukt intensiva dagar. Var ju som sagt i forra inlagget inte helt vaken och alert dar pa Arlanda, och varre skulle det bli for givetvis var vart plan ratt rejalt forsenat (vi fick vouchers!) och vi anlande i Torquay HALV FYRA pa natten. Jag var sjalv med 44 studenter (som tur ar reste en tjej som jobbat innan pa samma plan med en liten annan grupp som skulle till Hastings, men vi skiljdes ju givetvis pa busstationen) och fick inte tag pa det lokala EF-kontoret for att meddela att vi var forsenade. Smatt panikslagen upptacker jag hur parkeringen ar helt tom sanar som pa nagra taxibilar (och jag hade annu inte fatt pappret med adresserna till alla vardfamiljer) nar vi svanger in, men som tur var kom tva EF-snubbar springade nar jag klev ur bussen och tittade mig omkring. Efter tva timmars somn (vilket alltsa innebar fem timmars somn pa tva natter, sag ut som ett lik) var det dags att pallra sig till skolan. Forsta dagen var bade jobbig och rolig, sa extremt mycket info att ta in, sa mycket extrem forvirring fran min sida (bristen pa somn bidrog), och sa extremt manga telefonsamtal fran studenter som var lika forvirrade som jag... Det kanns iaf som att jag har haft ratt mycket tur, bor pa gangavstand till stan och skolan (inte manga som gor) i ett fint och fracht hus hos en sot tant, har en supertrevlig italiensk rumskompis som ar ledare for en annan grupp, har liknande schema och ar lika gammal som jag; min lokala aktivitetsledare (=personen som jag kommer spendera hela dagarna med i tre veckor) ar en gullig liten britt som skoter det mesta, och var internationella grupp bestar av ungefar lika delar svenskar, finnar, fransman och italienare. Nu ska jag surfa vidare, ikvall blir det minigolf med gruppen (vilket, som allt annat, ar gratis for ledarna, hihi). Hoppas allt ar bra med er, maila om ni behover mitt nya nummer.

Inga kommentarer: