6.6.08

Det är mycket nu

Nu bara snurrar det i huvudet med saker jag måste göra. Inatt bär det av till Granada vilket jag knappt hunnit tänka på nu med det plötsliga EF-jobbet och allt. När jag kommer tillbaka därifrån nästa torsdag har jag bara tre dagar i Brighton (varav jag nog kommer jobba 1½) innan jag måste flyga till Sverige för att några timmar senare flyga tillbaka själv med massa glada språkreseungdomar. Efter det flyger jag med dem hem till Sverige och stannar några dagar innan jag åker med familjen tillbaka till UK i bil. De ska då ta med sig mer än hälften av allt jag har här är det tänkt, alltså måste jag packa ihop skiten under de tre dagarna mellan Spanien och Torquay. Ja ni hör, invecklat. Dessutom ska jag försöka få mitt rum uthyrt under EF-perioden samt ha järnkoll på bostadsköerna i Uppsala. (Här skulle jag haft ny rad om min dumma blogg klarade av det) Igår var f ö en mycket trevlig dag. Jag och Sandra L gick först på en utställning som en mycket söt men troligtvis rätt ung kille vi pratade med ute för några veckor sedan absolut tyckte att vi skulle se. De som tog examen från University of Brighton (vi har gått på Sussex som anses lite bättre, hehe) visade vad de kunde åstadkomma inom arkitektur, foto, konst, digital media, digital musik och massa annat jag inte riktigt förstår mig på. Vi blev inte direkt superimponerade (hade skyhöga förväntningar på grafisk design-avdelningen, men de infriades inte) men det kändes ändå som ett par produktiva timmar. Därefter åt vi thai-buffe tills vi såg gravida ut och gick och shoppade tills klockan var åtta i det fina vädret. Nix, nu måste jag sätta igång med att städa rummet och packa. Har gjort likadant som alltid och börjat tvätta för sent, så nu måste jag vänta tills allt är torrt innan jag kan sätta igång.

Inga kommentarer: