2.6.08

Svenskarna invaderar!

Igar gjorde jag och Sandra en sondagsutflykt for tredje helgen i rad, en tradition som vi borde borjat med mycket tidigare. Det ar sa bra har for man kan komma hur langt som helst pa vara busskort, Eastbourne t ex ligger en och en halv timmes bussresa bort men ar anda inom trafiknatet som tacks in pa vara kort! Anyway, den har helgen var det nationalparken Seven Sisters som vi arade med ett besok (kort kommer nog upp ikvall, trodde jag hade med mig min kamerasladd till bibblan, men tydligen inte). Lite lagom sega efter en festnatt hemma i huset samt pa Pav Tav pa lordagen lufsade vi runt i nagra timmar och njot av utsikten, det var otroligt vackert. Tydligen var vi inte de enda svenskar som bestamt for att aka pa busstur denna sondag. Forst motte vi tva B-kursare i parken, sedan nar vi skulle hem var det en grupp pa sex svenskar till vid hallplatsen (jag sag dem kanske 300 meter bort, uppe pa en klippa, och meddelade direkt att de maste vara svenskar; varfor har alla samma kladstil?). Nar vi alla kliver upp pa overvaningen sitter dar redan tre sma blondinbella-blondiner och fnittrar. Vi ar alltsa totalt 11 svenskar pa dubbeldackarens overvaning, denna sondagseftermiddag pa Eastbourne-linjen av alla linjer. Men inte nog med det, nar vi passerar pyttelilla byn Rottingdean kliver YTTERLIGARE tre svenskar pa, en av killarna hade Bob Hund-troja och man riktigt sag hur vi alla borjade undra vad sjutton som pagick. Totalt 14 svennar alltsa, vi fyllde halva overvaningen. Sjalvklart satt alla och tjuvlyssnade pa varandra, men ingen tilltalade nagon annan, ar man svensk sa ar man ju!

Inga kommentarer: