23.10.08

Que voy a hacer? Je ne sais pas.

En ganska intensiv period med hemtentor och Tallinnkryss är över och jag är redan rastlös, antar att det tar några dagar innan man vant sig och börjar njuta av friheten. På två veckor har vi endast en föreläsning, som bara är någon slags databasintroduktion. Detta är alltså precis rätt tillfälle att hälsa på om någon funderar på det! Som tur är är Uppsalas internationella kortfilmsfestival igång i några dagar till så nu ser jag 1½ timme kortfilm på bio varje dag, och på lördag är det EF-möte i Stockholm som håller på halva dagen. Nästa vecka måste jag se till att aktivera mig lite dock, tror jag ska satsa på kultur och gå på massa museum, kanske t o m slå på stort och kolla på en spansk fotoutställning jag vill se i Stockholm. I helgen möts alla programkoordinatorer i Euroculture-nätverket för att battla fram ett beslut om vilka som åker var nästa termin. Vi EU-studenter behövde bara rangordna två, så det blir Groningen (Holland) eller Bilbao i vår för min del om inget drastiskt inträffar. Vill verkligen verkligen verkligen till förstnämnda och jag är den enda som valt det som försthandsval härifrån, så det är bara att hålla tummarna. Tydligen är Groningen populärast av alla ställen, tyvärr. Hoppas bara de meddelar oss asap efter helgen, då ska jag börja plugga holländska glosor!

4 kommentarer:

Kela & Louise sa...

Åh Linda varje gång jag läser din blogg blir jag allt lite avundsjuk på vad som verkar vara ett underbart roligt Mastersprogram. Jag vill också åka till Bilbao! Men vad kan du egentligen jobba med när du är färdig?

Linda sa...

Tanken är väl att man ska jobba med internationella frågor eller kommunikation inom EU, ambassader, förvaltning eller internationella företag. Sedan är ju givetvis alla sådana jobb inte direkt lätta att få så man får väl se hur det blir...

Ursäkta frågan Louise men känner jag dig? Man kommer nämligen ingenstans när man klickar på namnet. Är du Brighton-Louise?

Kela & Louise sa...

Hahaha, det får du allt gå och fundera på.

Linda sa...

Jag har funderat, kommer inte fram till något och har bara två Louise på facebook!