30.10.08

Otoño

Det har blivit kallt och grått i Uppsala vilket tyvärr sammanfaller med all "ledighet" jag har just nu, vilket leder till att jag har spenderat mer tid än normalt i rummet och korridorsköket. Inget fel med det iofs, det var tre år sedan jag var i Sverige vid den här tiden så man får väl ta det som det är. Önskar att våra koordinatorer bara kunde skicka ut besked inför nästa termin så man kan researcha lite inför det. Igår var jag iaf ute en sväng med två klasskompisar. Det visade sig att en stor andel uppsalastudenter hade liknande planer för även de största nationspubarna var fyllda till bristningsgränsen, och vi hann kolla fyra stycken innan vi äntligen hittade sittplats på Smålands. Efter det blev det ett besök på Gästrike-Hälsinglands popklubb där de visade min gamla favoritserie "Nollor och Nördar" på storbild och majoriteten av killarna hade glasögon och försökte se coolnördiga ut. Svenskar jobbar så himla mycket på sin stil. Problemet är ju att alla gör det och därmed ser likadana ut, särskilt på den typen av ställe där man tycker att folk borde jobba mer på att vara lite individuella. Inte för att jag är det heller, så jag klagar inte. Det enda som jag verkligen saknar med Brighton just nu, förutom stranden, är nattlivet där. Jag vill gå till Stonelove på Digital och dansa i timmar till popelectro, gammal 70-talsrock och engelsk indierock med folk som också gillar det. Inget ont om östblocket i klassen men de har ju verkligen inte samma musikaliska referenser som mig. Några av dem nämnde häromdagen att de nyss hört YMCA för allra första gången. Nej, nu ska jag gå och baka, sedan blir det en runda på stan. Någon som har någon idé om hur man kan skräckutveckla en forskaroutfit? Har ju min gamla forskarrocksuniform som jag snodde från Disneyland samt glasögon, men det är ju Halloween så jag måste ju hitta någon läskig twist. Räcker det med att splatta på lite fejkblod? Har några djävulsattribut också men det känns lite väl enkelt och tråkigt. Vi ska tydligen på Halloweenfest hos några för mig okända amerikaner, så det gäller att hålla standarden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ah! Så tjusigt. Varför inte köra på galen vetenskapsman-looken - håret i oordning, glasögon på sned, allmänt stirrig uppsyn och så gärna nåt skumt attribut till det, typ ett rykande provrör. Vi vill se bildbevis sen!

Linda sa...

Risigt burrigt hår är givet (ska fläta imorgon) och glasögon har jag i form av Disneys gula 3D-bågar utan "glas". En korridorsgranne trollade även fram ett litermått/provrör av en snabbkaffekanna (är det ett ord?) som jag kan dricka ur, så nu är bara frågan hur jag ska få in blod i bilden på ett snyggt sätt...

Fru S sa...

Jag trodde att veckan som kommer skulle passa men nu har jag fått schema för nästa kurs och det ser tyvärr inte ut som att jag har möjlighet att åka :( Jag ska ju resa bort snart och måste se till att ha en väldig framförhållning om jag ska klara den här kursen. Det är jättemycket som ska vara klart veckan efter jag kommer hem. Så det blir 100 % plugg i några veckor framöver.. (Samtidigt som jag har två veckors vfu)