16.7.08

Idag har jag varit utanför dörren i två timmar. Övrig tid har mest spenderats framför datorn. Känns som om mina ögon blir fyrkantiga snart om jag inte fyller mina dagar med något. Ska vara mer aktiv imorgon eftersom jag egentligen har jättemycket att göra. Började dagen med att prata med en av mina söta italienska tjejer från min Torquay-klass (det är så kul när ens studenter skriver, eller addar mig på msn eller facebook. Kanske var en rätt bra ledare trots all förvirring), sedan blev det en lååång skvallersession med min italienska rumskompis från Torquay. Saknar att prata med henne, man hinner ju lära känna varandra rätt bra om man delar rum i tre veckor. Måste dessutom om jag fattat rätt skicka in någon slags dagbok från resan till EF. Eftersom dagarna var extremt busy där och jag hellre utnyttjade ledig tid till att mingla med andra ledare än att sitta och trycka framför en dator blir det att skriva hela skiten nu, på en gång. Tur att jag hittade schemat så jag vet vad vi sysslade med. Med hjälp av det, bilder samt mentalt pussel har jag nu kommit halvvägs. Är iaf tillbaka i Brighton nu, åkte hit med päronen + bror och passerade Danmark, Holland, Belgien och Frankrike innan vi nådde fram till Dovers vita klippor (that's right, åkte faktiskt Dover - Calais! Eller ja, Calais - Dover om man ska vara petig). Familjen åkte vidare till Wales imorse efter två dagar i min nuvarande hemstad. Det känns lite skumt att vara tillbaka, och om jag ska vara ärlig känns det lite som att det räcker nu, det är dags att dra vidare. Ska tillbaka drygt en vecka i slutet på Augusti och säga farväl till staden (samt tråka med agencyn och städa ihjäl mig eftersom jag blir den sista att åka), sedan blir det Uppsala och det känns väldigt bra. Fick mail om Eurocultureprogrammet igår med MYCKET text att plugga in innan terminsstart. Äntligen kunde jag även se vilka andra mailadresser hon skickat till, och därmed få veta lite om vilka jag kommer att gå med. Av adresserna att döma är minst två ryssar, minst en är britt och en är tysk. Ska bli kul att börja faktiskt, är peppad! Nej, EF-dagboken väntar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OMG! Är det där Emil? Hur stor har inte han blivit då... känner knappt igen honom... Allt bra med dig?

Linda sa...

Yes, lille Emil i egen hög person. Han är inte lika lång som Johan dock. Allt är finfint här, längtar tills på Onsdag då jag drar iväg på en EF-kurs till! Bara hoppas min norska duger för att ta hand om 29 tonåringar...