9.9.08

Bla bla

Har så mycket jag borde göra - ta tag i vattenräkningen från Brighton och skriva ett jäkla brev till det jäkla U-landet och säga upp de andra räkningarna (det gick ju givetvis inte att göra över telefon), maila svar till massa folk, föra över mina pengar från britt-kontot till det svenska, ändra namn på den här bloggen, etc etc. Får vara lat i någon dag till för idag har jag ändå hunnit med extremt mycket - lektion, lunch på Värmlands nation med några kursare, tre timmars oavbrutet plugg i biblioteket, matshopping, städning och dammsugning. Ack så intressant. Måste sluta skriva på kvällen för det blir alltid bara massa svammel. Men men, hela bloggen är väl bara något slags vad-jag-har-gjort-idag-svammel, så skit samma. Trivs iaf väldigt väldigt bra här! Uppsala är hur fint som helst och klassen och kursen är superbra än så länge. Alla är ungefär i samma ålder och verkar gilla att prata om samma ämnen. Det är riktigt kul också att vara enda svensk, känns lite som jag är en utbytesstudent själv och det vet vi ju alla att det är roligare än att vara inhemsk. Eftersom internationella studenter ofta tenderar att hålla ihop och inte integrera så bra med lokalbefolkningen (been there done that) hajar folk nästan till när jag meddelar att jag är svensk, haha. Igår skulle jag gå på 80-talskväll med en rysk klasskompis, det slutade med att vi blev typ fem tyskar, tre fransyskor och jag vet inte vad, kul! Jag skiter i om 80-talsmusik anses fjantig, jag älskar den! Jaja, det var en liten update, nu ska jag slöa och se på TV (jaaa! TV!).

1 kommentar:

Siquidem sa...

Du anar inte hur mycket jag håller med dig i alla punkter! :)

För övrigt så hatar jag mina grannar som inte kan skaffa ordentlig utrustning. Jag skaffar mobilt bredband PRONTO nästa lön. Och ev. ny dator, denna får blåskärm en gång i timmen. Bah. Norskt virus. U-land. Bitter? Jag?