30.11.08

Första Advent

Så var det redan första advent, hjälp vad fort den här hösten har gått. Har haft en jättemysig dag! Är mitt emellan två kurser nu så helgen har varit otroligt skön och avslappnande. Upptäckte tio minuter innan "stängning" att julmarknaden och skyltsöndagen i stan definitivt var sevärda, men hann iaf köpa en fin ljuslykta av något skolbarn som rusade fram till mig och skrek "Ska'ru inte ha den här? 20 kr!" Jag hade redan lyckats bli på så bra julhumör att jag gav honom 40, det ni. Efteråt var det dags för stora fyrverkerier vid slottet som avslutning på en månad med massa ljusinstallationer runt om i hela centrum (se bilder - universitetshuset ovan och Carolina-biblioteket under). Det hela ackompanjerades av ABBA-musik vilket kanske inte passade superbra, men ändå. På kvällen besökte jag en gudstjänst för första gången på tio år eftersom en korridorsgranne uppträdde med sin gospelkör, riktigt mäktigt och bra (körsångerna, inte gudstjänsten). Lyckades komma hem lagom till det var dags att tillsammans julpynta korridorsköket, det finns tydligen minst en till här till som älskar juldekorationer lika mycket som jag, tur. Nu har vi en liten plastjulgran, julstärna i fönstret, glitter runt TVn och "Bonde" (den kvinnliga delen av korridoren avgudar Bonde söker fru, tur igen) skrivet med röd ljusslinga på väggen, precis som det ska vara. Nu är nästa steg att julpimpa mitt eget rum, har en billig plastgran från Rusta som måste fram. Jaja, det var dagens vad-jag-har-gjort-idag-inlägg. Vad har ni gjort? Nu är det sovdags, ska till Stockholm imorgon och hänga med ett gäng finnar varav jag känner en genom EF-jobbet i somras.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Jäkla fint det där. Påminner givetvis lite om Disney :)

lsnja sa...

pluggar du där?