27.1.09

Pinsamt!

Jaha, då tänkte jag börja blogga igen, bra va? Har fixat en ny blogg av den enda anledningen till att jag blir galen på att det inte längre går att göra nya rader i denna, plus att det känns som min Groningenvistelse är värd en separat sida. Kommer nog tillbaka till denna såsmåningom. Anyway, när det är sista inlägget här för en längre tid måste jag ju avsluta in style, och eftersom sidan med inskickade pinsamheter var min favorit i Starlet så blir det med en sådan: (här skulle jag gjort en ny rad, om det gick) Förra veckan spenderade jag 95% av min vakna tid skrivandes hemtenta i Dag Hammarskjöld-biblioteket (att hitta "sitt" bibliotek är en hel vetenskap här, men eftersom jag har bra övertalningsskills satt halva klassen där till slut) under fyra dagar. Där finns tre toaletter varav jag vet att låset är skumt på en, en tjej råkade öppna en gång när jag var där men då var jag fullt påklädd och stod och speglade mig, så det var lugnt. Har undvikit den sedan dess men förra måndagen var de andra två upptagna så jag tänkte äsch, gick in och låste. Ryckte i dörrhandtaget flera gånger för att dubbelkolla och ja, det var verkligen låst. Gjorde det jag skulle och kom på att jag glömt att ta upp en tampong ur väskan. Ställde mig upp och gjorde det. Insåg att en hel bakteriehärd troligtvis befann sig på mina händer, man vet ju hur offentliga toaletter är. Bäst att tvätta dem innan jag sätter in tampongen. Men, det kommer ingen tvål! Jag böjer mig fram och kollar nära på tvålbehållaren för att se om den är trasig. Och, you guessed it, dörren rycks upp. Jag står alltså med trosor och tajts nere vid knäna ca tre decimeter från dörren, lätt framåtböjd och nära inspekterandes tvålbehållaren. Dessutom är min t-shirt rätt kort (döljs av att kjolen går högt). Utanför står en kille som ser ut som skolboksdefinitionen av en nörd och ser chockad ut, med blicken fäst på min mittenregion. Jag återfår fattningen snabbast, halvtjuter "ooooohoho" och rycker igen dörren. Stannar därinne i en evighet, ber en bön att killen pluggar juridik (höger sida av byggnaden )och inte internationella relationer eller liknande (min sida), och smyger tillbaka upp på övervåningen. En klassisk pinsamhet eller vad säger ni? Och inte blev dagen bättre av att jag på en nationspub några timmar senare blev försatt i en situation där jag var tvungen att rodnande uttala den evigt fruktade frasen "Ehrm... I've looked at your facebook" till en kille jag inte var fb-vän med.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Hahahaha! Gud så roligt! Och stackars kille!

Anonym sa...

Hoho! För att förhindra att dylika situationer skulle drabba dig i framtiden kan jag i egenskap av snart-färdig-sjuksköterska upplysa dig om att det inte finns några bakteriehärdar på offentliga toaletter. Det är fräschare (ur en bakteriesynvinkel alltså) att äta direkt från toaringen än från diskbänken i ditt privata kök, vilken anses vara en bakterievärsting.

Nu, dags att lägga till din nya blogg i bokmärkesfältet. Jag har haft fullt upp på dagarna, är på praktik på annan ort vilket innebär att jag är hemma och vaken mellan 18-21 på dagarna. Sedan, dags för sängen.