18.8.08

Ett rum med utsikt

Nu har jag flyttat in mina saker i det 16 kvadrat lilla rummet i Studentstaden, där Uppsalastudenter bott sedan 50-talet. Rummet var förhållandevist fräscht medan köket lämnade en del att önska (mycket skum lukt och antydan till mögel i kylskåpet, flugor vid disken och mycket damm i hyllorna). Är inte så petig med sådana saker så länge kylskåpet inte stinker, så jag får väl göra något åt det när jag kommer tillbaka. Sov bara en natt i rummet och såvitt jag vet var korridoren tom i övrigt, så jag har inte träffat någon av de sju grannarna än. Nyfiken och fördomsfull som jag är har jag givetvis snokat runt en del för att få någon slags bild av de som bor där, men det har inte direkt lyckats. Allt känns väldigt bra iaf, ska bli kul att flytta och upptäcka en ny stad igen, samt att jag känner att det är dags att bo lite i Sverige, även om det bara blir en termin. Imorgon åker jag tillbaka till Brighton i drygt en vecka, och på torsdag kommer Carro och stannar tills på måndag, ska bli grymt kul!

4 kommentarer:

Siquidem sa...

Haha, det första jag gjorde när jag flyttade till Oslo i sommar var att spana i korridorgrannarnas köksskåp! Och givetvis hade jag rätt i mina fördomar - skåpet med en jädra massa ägg-. glas-, och risnudlar tillhörde givetvis en kines, skåpet med all pasta tillhörde min italienare, skåpet med sexpacket öl tillhörde en tysk och skåpet med en skumma konserver med rysk text tillhörde en polack. Gissade iofs allmän öststat på den, men iaf :)

Linda sa...

Oj, alltid kul när alla fördomar infrias. Själv verkar jag bo i en helsvensk korridor - men det blir nog en bra balans med tanke på att jag misstänker att jag är den enda svensken i min klass.

Mina blivande korridorsgrannar var lite svåra att kategorisera. Såg lite oroväckande tecken på att det kan bo någon 'avslappnad' hippie/jamaicamänniska i krokarna men jag hoppas det bara är inbillning.

Förresten, "min italienare"; har jag missat något?

Siquidem sa...

Jamaicamänniska, haha! Själv brukar jag säga festivalpundare :)

Nej alltså, italienaren i fråga är karln jag hyrde rummet av. Inget annat. För övrigt är han förvillande lik italienaren vi fotograferades med inne på Bain Douches tjejtoa, haha.

Linda sa...

En orgie i sliskighet alltsa, later ju hett.